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5 Reasons Why Marketing Automation is a Must-Have in Switzerland

Ensure a high level of customization

Switzerland is built around different economic hubs such as Zurich, Geneva or Lausanne. This Swiss specificity forces companies to personalize their communication when creating marketing campaigns.

On the one hand, they have to take into account the languages used in Switzerland, knowing that sending a campaign in English is not an alternative. In general, organizations active throughout Switzerland decide to focus on German, French and English. On the other hand, more rarely, it is good practice to take into account the location of the targeted people. For example, it is frequent that consumers from Basel only want to call a phone number with a Swiss German area code. It is therefore often necessary to personalize the footer of emails according to their place of residence.

Improve the productivity of your marketing teams

Thanks to marketing automation, you can forget about creating many emails or contents for the same campaign. Everything is organized around a single email or sms template that is programmed to integrate all the customizations. In a few words, the implementation of marketing automation in a dynamic way ensures you centralized journeys, templates or images. For example, each change is made very easily and is implemented in all targeted content in a few minutes (eg: text, logo or contact information). Want to know more about the productivity gains of marketing automation? Click here.

Reduce risks of mistakes

As mentioned above, the vast majority of marketing campaigns in Switzerland must be declined in several versions, especially because of language differences. The multiplication of versions, often created manually, will lead to errors. Typically, there are typing errors or links that do not work. When a marketing automation software is set up dynamically and centrally, the risk of errors is automatically reduced. This is the logical consequence when the number of manual interventions in the journeys or templates is limited.

Grow your business with a scalable tool

If you are planning a strong growth of your business, you are certainly looking for tools that will support this evolution. The implementation of Marketing automation allows you to create “basic” campaigns, which can be infinitely varied. And these campaign developments can be done with limited resources or very short deadlines.

For example, if you have a project in Switzerland, you must already propose campaigns by language (German, French, English, Italian). From then on, sending your marketing campaigns to a new country, with a new language, is a breeze. You just need to add a language to the data model and insert the translations in a central file.

Have an efficient lead management process

In Switzerland, many companies have three or more business units in different cities (e.g. offices, stores, freelancers). When a lead is generated for a specific business unit, it is important that this lead is transferred to the right person as quickly as possible. With marketing automation, such as Salesforce Marketing Cloud, you can set up internal lead communication campaigns. These leads will automatically arrive in the email box of the right person. You can even set up reminders and automated actions in your CRM. If you want to learn more, click here.



5 Gründe, wieso Marketing Automation in der Schweiz ein Must-Have ist

Sicherstellung eines hohen Level an Personalisierung

Die Schweiz ist um verschiedene wirtschaftliche Zentren wie Zürich, Genf oder Lausanne herum aufgebaut. Diese schweizerische Besonderheit zwingt Unternehmen dazu, ihre Kommunikation bei der Erstellung von Marketingkampagnen zu personalisieren.

Einerseits müssen sie die in der Schweiz verwendeten Sprachen berücksichtigen, da sie wissen, dass eine Kampagne auf Englisch keine Alternative ist. In der Regel entscheiden sich schweizweit tätige Organisationen für Deutsch, Französisch und Englisch. Seltener hingegen ist es sinnvoll, den Standort der Zielpersonen zu berücksichtigen. So kommt es zum Beispiel häufig vor, dass Konsumenten aus Basel nur eine Telefonnummer mit deutschschweizerischer Vorwahl anrufen wollen. Es ist daher oft notwendig, die Fußzeile von E-Mails entsprechend dem Wohnort zu personalisieren.

Verbessern Sie die Produktivität Ihrer Marketingteams

Dank der Marketingautomatisierung müssen Sie nicht mehr viele E-Mails oder Inhalte für dieselbe Kampagne erstellen. Alles ist um eine einzige E-Mail- oder SMS-Vorlage herum organisiert, die so programmiert ist, dass alle Anpassungen integriert werden können. Kurz gesagt, die Implementierung der Marketing-Automatisierung in einer dynamischen Art und Weise garantiert Ihnen zentralisierte Reisen, Vorlagen oder Bilder. So ist jede Änderung sehr einfach und wird in wenigen Minuten in alle zielgerichteten Inhalte implementiert (z. B. Text, Logo oder Kontaktinformationen). Möchten Sie mehr über die Produktivitätsgewinne der Marketingautomatisierung erfahren? Bitte hier klicken..

Verringerung des Fehlerrisikos

Wie bereits erwähnt, muss die überwiegende Mehrheit der Marketingkampagnen in der Schweiz in mehreren Versionen abgelehnt werden, insbesondere aufgrund von Sprachunterschieden. Die Vervielfachung der Versionen, die oft manuell erstellt werden, führt zu Fehlern. Typischerweise handelt es sich um Tippfehler oder nicht funktionierende Links. Wenn eine Marketing-Automatisierungssoftware dynamisch und zentral eingerichtet ist, wird das Fehlerrisiko automatisch reduziert. Dies ist die logische Konsequenz, wenn die Anzahl der manuellen Eingriffe in die Journeys oder Vorlagen begrenzt ist.

Erweitern Sie Ihr Geschäft mit einem skalierbaren Tool

Wenn Sie ein starkes Wachstum Ihres Unternehmens planen, sind Sie sicherlich auf der Suche nach Werkzeugen, die diese Entwicklung unterstützen werden. Die Implementierung der Marketingautomatisierung ermöglicht es Ihnen, “einfache” Kampagnen zu erstellen, die unendlich variiert werden können. Und diese Kampagnenentwicklungen können mit begrenzten Ressourcen oder sehr kurzen Fristen durchgeführt werden.

Wenn Sie zum Beispiel ein Projekt in der Schweiz haben, müssen Sie bereits Kampagnen nach Sprachen vorschlagen (Deutsch, Französisch, Englisch, Italienisch). Von da an ist es ein Kinderspiel, Ihre Marketingkampagnen in ein neues Land mit einer neuen Sprache zu senden. Sie müssen lediglich eine Sprache zum Datenmodell hinzufügen und die Übersetzungen in eine zentrale Datei einfügen.

Einen effizienten Prozess für das Lead-Management haben

In Switzerland, many companies have three or more business units in different cities (e.g. offices, stores, freelancers). When a lead is generated for a specific business unit, it is important that this lead is transferred to the right person as quickly as possible. Mit Marketing-Automatisierung, wie z.B. Salesforce Marketing Cloud, können Sie interne Lead-Kommunikationskampagnen einrichten. Diese Leads landen dann automatisch im E-Mail-Postfach der richtigen Person. Sie können sogar Erinnerungen und automatische Aktionen in Ihrem CRM einrichten. Wenn Sie mehr erfahren möchten, bitte hier klicken.